Wszystkie dzieci obejrzały przedstawienie pt „Bajkowy kogel-mogel” przygotowane przez klub „Zabawy z fantazją”, działający pod kierunkiem pani Barbary Pyki. Następnie wychowawczynie i uczniowie klas pierwszych zaprosili przedszkolaki na wspólne zajęcia do swoich klas, aby mogły przez jedną godzinę lekcyjną poczuć się uczniami. Dzieci zostały podzielone na cztery grupy i uczestniczyły w następujących zajęciach:
- W klasie Ia - zajęcia matematyczne z p. Anną Kwiecień.
- W klasie Ib – zajęcia plastyczne z p. Ewą Dubas.
- W klasie Ic – zajęcia rytmiczno – ruchowe z p.Agnieszką Dróżdż. W klasie IIa – zajęcia przyrodniczo – muzyczne z p. Barbarą Pyką.
Przedszkolaki aktywnie współpracowały ze starszymi kolegami. Na pamiątkę otrzymały zakładkę do książki wykonaną przez pierwszaki. Mamy nadzieję, że podobało im się wnaszej szkole. Zapraszamy do nas od września.
Film z przedstawienia można już obejrzeć na bibliotecznym kanale You Tube: www.youtube.com/user/Biblioteka59
Zachęcamy także do obejrzenia zdjęć z uroczystości. Więcej – na stronie internetowej biblioteki szkolnej!
Pierwszaki złożyły „Przyrzeczenie Czytelnika”, ślubując książce szacunek oraz częste korzystanie z jej rad i mądrości. Każde dziecko zostało pasowane gęsim piórem na Czytelnika, otrzymało także pamiątkowy dyplom. W tym tygodniu każda klasa odwiedziła szkolną książnicę, aby poznać Regulamin biblioteki, układ zbiorów, zobaczyć gazetkę oraz wystawę książek przygotowaną specjalnie dla najmłodszych. Samodzielny wybór książki dostarczył wielu uczniom sporo emocji, mamy też nadzieję, że będą wytrwale czytać przez cały okres nauki w naszej szkole.
Jedną z nagród motywujących maluchy do czytania jest możliwość wypożyczenia do domu pluszaczka-czytaczka, na co dzień zamieszkującego biblioteczne półki. Po przeczytaniu i oddaniu trzech książek, wybraną zabawkę można na kilka dni wziąć do domu. Grzeczni i wytrwali czytelnicy mogą również pobawić się na miejscu kolekcją smerfów podarowanych przez jednego z absolwentów.
Życzymy wielu wrażeń podczas przygody z czytaniem!
|